Agresywny pacjent – co na to prawo?

W dzisiejszym wydaniu Rzeczpospolitej Katarzyna Nowosielska pisze o coraz częstszej agresji pacjentów wobec osób wykonujących zawody medyczne. Zebrała opinie kilku specjalistów, w tym moją.

 Zachęcam do lektury i przy okazji mam pytanie: zgłaszacie Państwo przejawy agresji albo znieważenia np. Rzecznikowi Praw Lekarza?

Wyzwiska i ciosy w twarz na oddziałach szpitalnych


{ 2 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Wojciech Nowak Maj 25, 2015

Kolejny, ważny wpis zwracający uwagę na PRAWA personelu medycznego (lekarzy, pielęgniarek, położnych, ratowników, rejestratorki itp.). Przestrzeń pomiędzy prawami pacjenta a prawami, na przykład, lekarza czy pielęgniarki, jest wystarczająco szeroka, by „bezkolizyjnie” realizować uprawnienia obu stron. KAŻDE naruszenie nietykalności osoby pracującej w podmiocie leczniczym może i powinno podlegać odpowiedzialności z art. 157 lub 156 (spowodowanie uszczerbku na zdrowiu) czy art. 217 kk (naruszenie nietykalności), nie wspominając o art. 216 kk (znieważenie). Fakt bycia pacjentem czy osobą zdenerwowaną nie stanowi usprawiedliwienia agresji. Poza tym personel medyczny nie jest właściwym jej adresatem, bowiem o dostępności lekarza czy pielęgniarki decyduje w istotnym stopniu NFZ. Warto także wspomnieć, że cechą ochrony zdrowia jest pewna nadwyżka popytu nad podażą.

Odpowiedz

Joasia Styczeń 28, 2016

cyt.” cechą ochrony zdrowia jest pewna nadwyżka popytu nad podażą”
A będzie jeszcze większy popyt, tym samym większa będzie frustracja pacjenta.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: