Kryzys medialny – jak się do niego przygotować?

Błąd medyczny? Błąd organizacyjny? Rutyna personelu? Nieprzestrzeganie procedur?

Te pytania teraz pewnie spędzają sen z powiek dyrekcji Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu, w którym pacjentowi zamiast chorej nerki usunięto tę zdrową. Wydaje się to nieprawdopodobne, ale takie błędy się zdarzają.

Na swojej stronie internetowej szpital chwali się, że będzie dokonywał przeszczepów rzadkich – chodzi o przeszczepy rąk. Placówka jest także wiodącym na Dolnym Śląsku ośrodkiem przeszczepu… nerek.

Sukcesów teraz nikt nie wspomina, we wszystkich mediach pojawia się tylko informacja o wycięciu pacjentowi zdrowej nerki.

Pojawia się pytanie – jak zażegnać tak ogromny kryzys wizerunkowy, bo twierdzić że nic się nie stało, a do błędu nie doszło – nie można.

Rozmawiać z mediami, negocjować odszkodowanie z pacjentem?

O tym, że lepsza jest profilaktyka niż leczenie, wie każdy lekarz. Ważne jest zatem aby odpowiednio wcześnie móc się przygotować do takiego wydarzenia jakim jest kryzys związany z błędem szpitala i dowiedzieć się, jak należy postępować.

Zapraszam więc na szkolenie, które prowadzę wraz z Eweliną Nazarko -Ludwiczak, specjalistką w zakresie zdrowia i PR medycznego.

Komunikacja kryzysowa jednostek ochrony zdrowia


{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: